dijous, 15 d’octubre del 2009

pluja de idees sobre la entrevista al director del centre de dia riatlles de santa coloma de gramanet

Al seminari del dimecres dia 14 d'octobre varem fer una pluja de idees per decidir quines preguntes li faríem al director del centre de dia rialles de Badalona per un reportatge que li farem la setmana que be:
- que pretén o quina es la seva Raó d'existir?
- tipus de nens que rep?
- necessitats dels nens?
- caracteristiques especials de l'educador i/o professionals dels centre?
- recursos, infrastructures i/o necessitats del centre?
- tipus de gestió, subvencions, ajuts...?
- activitats que es fan al centre?
- diferències entre centre de dia i centre d'acollida?
- objectiu dels educadors?
- experiències personals dels nens sense noms?
- com arriben els nens al centre?

diumenge, 11 d’octubre del 2009

Llibre "va de mestres" carta als mestres que comencen de jaume cela i juli palou

El Jorge demanava un fragment del text que mes ens hages agradat, però jo no he pogut triar-ne un; ja que, es un llibre molt bo referit a futurs mestres. Ensenya les maneres de fer i ensenyar les coses als nens amb exemples i frases molt bones. descriu perfectement tots els problemes, conflictes i situacions que ets pots trobar en una aula i fa reflexions sobre com es podria solucionar ho com a mínim intentar de solucionar l'educació.
Però per seguir el que va dir el Jorge no he seleccionat un fragment sinó que l'he dissenyat amb parts de part dels fragments que mes m'han impactat de tot el llibre:
"Acabar la carrera no es un punt d'arribada, es un punt de inflexió un nou impuls que et portara a haver de trobar formules per millorar constantment la teva formació.
No es tracte de ser el mestre mes intel·ligent, simpàtic... es tracte de aprendre a fer 3 coses bàsiques: 1- mirar si porten esmorçar i roba necessària. 2-intuir si necessiten un peto a la galta. 3-obrir l'interes cap a les coses del nostre mon.
Als mestres ens toca distingir, i ajudar a distingir entre els que son focs d'encenall i el que son veritable fars.
Val mes el petit pas de un equip que no la gambada solitària d'algun dels seus components.
Cada mestre, si mes no una vegada al curs, ha de poder arribar a casa i dir als seus- soc responsable d'aquesta activitat educativa i em fa il·lusió saber que tinc un paper rellevant en el que estem fent.
Hi ha qui pensa que a l'escola nomes instrueix que no educa. exemple- jo ensenyo matemàtiques i prou."
Aquest recull mostre frases del llibre amb les cuals descriu el model de escola que volem, el tipus de mestre que es vol... que ens mostre basicament el que volem ser d'aqui uns anys
MESTRES.