dilluns, 14 de desembre de 2009

"representació de situacions"

A seminari vam fer un experiment que es podia aplicar perfectament a una situació real d'aula.

Aquest exercici es per treballar el poder de reacció d’un Mestre dins l’aula a una situació inesperada.

Primer de tot per sorteig van sortir dos persones fora de classe, aquests eren els mestres ( la Nadia i el sergio), mentre que la resta preparava l’activitat.

Tots els alumnes duien gomets al front i el que tenien que fer era unir-se per grups de treballs tenint en compte el gomet que tenien.

Una vegada fets els grups hi va haver un alumnes que quedava sol i que ningú volia. Aquí es on entra la nostra actuació, teníem que ser capaços de integrar-lo en un dels grups donant una solució que semblés correcta a tots els alumnes.


La dinàmica va costar des d'un principi, perquè els alumnes que es juntàven entre ells no volien anar amb el nen "càncer" perquè deien que feia pudor, que es menjava els mocs, etc...
La veritat es que els mestres van intentar tot i més per fer que tots estiguessin junts.

Finalment vàrem proposar algunes solucions a la problemàtica de l'aula.

Possibles solucions:

- Separar els grups per números
- Fer que els nens marginats del grup fossin els que escollissin els altres components del seu grup.
- Deixar el nen dins de classe i preguntar-li davant tota la classe com se sent.
- Demanar als nens una redacció sobre com solucionar la situació d'un nen marginat a classe i breu reflexió posterior.
- Demanar als nens com se sentirien si els fessin "bulling" a ells.
-Veure pel·lícula sobre "el bulling" o un anunci sobre el tema.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada